소니 카메라 , 소니a6700, Sony a6700 review review
소니 카메라 , 소니a6700,
Sony a6700 review review
소니 카메라 , 소니a6700, Sony a6700 review review
- 26MP BSI CMOS APS-C sensor
- Bionz XR processor and dedicated 'AI Processing Engine'
- AF tracking with subject recognition, 759 AF points with 93% coverage
- 11 fps shooting with mech or electronic shutter
- Lossless Raw compression option
- HEIF and HLG Still Image modes
- 4K up to 60p from 6K capture
- 4K/120 from 1.58x crop
- 10-bit video with 4:2:2 or 4:2:0 color
- S-Cinetone, S-Log3 and HLG profiles
- Uploadable LUTs
- USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) output
- 2x2 MIMO Wi-Fi
- UVC/UAC streaming up to 4K/30
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For all the technological updates in the camera, perhaps the most significant change in the a6700 is the adoption of a second command dial on the front of the camera. This makes it Sony's first a6x00 series camera to allow control with forefinger and thumb, rather than having only thumb-controlled dials. This brings the camera into line with the Sony a7 series and, for that matter, most other cameras costing more than about $1000.
"소니" a6700 카메라의 모든 기술 업데이트에서 a6700의 가장 큰 변화는
아마도 카메라 전면에 두 번째 명령 다이얼을 채택한 것일 것입니다.
이로써 소니 최초의 a6x00 시리즈 카메라는 엄지손가락으로 제어하는
다이얼만 있는 것이 아니라 집게손가락과 엄지손가락으로 제어할 수 있게 되었습니다.
따라서 카메라는 소니 a7 시리즈와 일치하며,
대부분의 다른 카메라는 약 1,000달러가 넘습니다.
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The a6700 uses a BSI CMOS APS-C sensor, which we have to assume is the same one used in Sony's FX30 cinema camera. What will be interesting to see is how the performance of this chip compares with that of the 26MP BSI sensors used in Fujifilm's X-T4 and X-S20, and Ricoh's Pentax K-3 III.
"소니" a6700 은 소니의 FX30 시네마 카메라에 사용된 것과 동일한
BSI CMOS APS-C 센서를 사용합니다.
흥미로운 점은 이 칩의 성능이 후지필름의 X-T4 및 X-S20,
리코의 펜타스 K-3 III에 사용된 26MP BSI 센서와 어떻게 비교되는지입니다.
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The sensor has AF points scattered across most of its area, giving an AF system that covers 93% of the image area, up from 84% on the previous generation of Sony APS-C cameras.
The new sensor shoots at the same 11fps as the previous generation of cameras, but now has the option to shoot at 11fps with electronic shutter, if you want 1/8000 sec shutter speeds, for instance. We found the rolling shutter to be fairly significant if you shoot Raw (around 64ms / 1/16 sec), but significantly faster in JPEG-only mode at around 25ms (1/40 sec), which is likely to mean a drop to 12-bit readout.
"소니" a6700 카메라에 센서는 대부분의 영역에 AF 포인트가 흩어져 있어
이전 세대 소니 APS-C 카메라의 84%에서 이미지 영역의 93%를 커버하는
AF 시스템을 제공합니다.
새로운 센서는 이전 세대 카메라와 동일한 11fps 속도로 촬영하지만,
예를 들어 1/8000초의 셔터 속도를 원한다면 전자 셔터로 11fps로
촬영할 수 있는 옵션이 생겼습니다.
롤링 셔터는 Raw(약 64ms/1/16초)를 촬영하는 경우 상당히 중요하지만,
JPEG 전용 모드에서는 약 25ms(1/40초)로 훨씬 빨라져 12비트 판독값이 떨어질 가능성이 높습니다.
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The other most significant hardware change is the use of the latest ('Bionz XR') processor along with a dedicated processor for handling the complex 'AI' algorithms created by machine learning. This processor combination is one we saw in the company's ZV-E1 full-frame vlogging camera, and it represents a big step forward for the APS-C series.
"소니" a6700 카메라에 또 다른 가장 중요한 하드웨어 변화는
머신 러닝으로 생성된 복잡한 'AI' 알고리즘을 처리하기 위한 전용 프로세서와 함께
최신('Bionz XR') 프로세서를 사용했다는 점입니다.
이 프로세서 조합은 회사의 ZV-E1 풀프레임 브이로그 카메라에서 볼 수 있었던 것으로,
APS-C 시리즈에 큰 진전을 이루었습니다.
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As well as bringing the power to deliver the camera's subject recognition AF modes, it also allows the a6700 to offer the ZV-E1's vlogging functions that can recognize a subject, crop in on it and interpolate the video back up to your chosen output resolution, in real time.
"소니" a6700은 카메라의 피사체 인식 AF 모드를 제공하는
강력한 성능을 제공할 뿐만 아니라 a6700을 통해 피사체를 인식하고,
피사체를 크롭하여 원하는 출력 해상도까지 실시간으로 비디오를 보간할 수 있는
ZV-E1의 브이로그 기능을 제공할 수 있습니다.
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But beyond the performance improvement that comes with greater processing power, the move to a newer generation of processor brings all the other features and advances Sony has made since the a6600. This means a significantly revised and improved menu system, the option to record losslessly compressed Raw files and the ability to capture 10-bit video, which delivers much more flexible Log footage and full HLG HDR video.
"소니" a6700 은 더 강력한 처리 능력으로 인한 성능 향상 외에도
최신 세대 프로세서로의 전환은 소니가 a6600 이후 구축한 다른
모든 기능과 발전을 가져다줍니다.
즉, 대폭 수정되고 개선된 메뉴 시스템,
압축된 원시 파일을 손실 없이 기록할 수 있는 옵션,
10비트 동영상 캡처 기능 등 훨씬 더 유연한 로그 영상과
전체 HLG HDR 동영상을 제공합니다.
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As well as HLG HDR video, the a6700 can shoot 10-bit HLG stills in the HEIF format. It can also shoot non-HDR HEIFs in your choice of profile (including HLG, oddly). You'll need to shoot HEIF only (no Raw) and select the HLG Still option if you want your images to be recognized as being HDR, though.
"소니" a6700 는 HLG HDR 비디오뿐만 아니라
a6700은 HEIF 형식의 10비트 HLG 스틸을 촬영할 수 있습니다.
또한 원하는 프로필(이상하게도 HLG 포함)에서 비HDR HEIF를 촬영할 수도 있습니다.
하지만 이미지를 HDR로 인식하려면 HEIF만 촬영하고(원시 촬영 없음)
HLG 스틸 옵션을 선택해야 합니다.
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The a6700 is built around what's almost certainly the same 26MP BSI CMOS sensor as the FX30 from the company's Cinema line. And, correspondingly, the a6700's video capabilities are pretty impressive.
The a6700 will shoot up to 4K/60p from its full sensor width or up to 120p from a 1.58x cropped region. Notably, it'll do this while capturing 10-bit precision and up to 4:2:2 color.
"소니" a6700 카메라는 시네마 라인의 FX30과 거의 동일한
26MP BSI CMOS 센서를 기반으로 제작되었습니다.
그에 따라 a6700의 비디오 기능은 매우 인상적입니다.
"소니" a6700은 전체 센서 너비에서 최대 4K/60p, 1.58배 크롭 영역에서
최대 120p까지 촬영합니다.
특히 10비트 정밀도와 최대 4:2:2 색상을 캡처하면서 촬영할 수 있습니다.
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As with recent Sony models, you get the choice of XAVC HS (H.265), XAVC-I (All-I H.264) or basic XAVC-S (Long GOP H.264), depending on your needs. The All-I options creep up to 600Mbps (75MB/s), which demand the use of an SD card with the fastest V90 rating, but most modes will happily save to slower cards.
"소니" a6700 카메라는 최신 소니 모델과 마찬가지로 필요에 따라
XAVC HS(H.265), XAVC-I(All-I H.264) 또는
기본 XAVC-S(Long GOP H.264) 중 하나를 선택할 수 있습니다.
All-I 옵션은 최대 600Mbps(75MB/s)까지 제공되므로
가장 빠른 V90 등급의 SD 카드를 사용해야 하지만 대부분의 모드는
느린 카드에 기꺼이 절약할 수 있습니다.
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From the recent ZV-E1, the a6700 gets the vlog-friendly modes, with a series of large on-screen buttons, and the 'Auto Framing' modes that punch-in on recognized subject types and follow them around. This is designed for use with a wide-angle composition and the camera mounted on a tripod. The a6700 doesn't have the 'Dynamic Active Steady Shot' mode that can keep you framed in the same composition, using cropped-in image stabilization.
최근 출시된 ZV-E1에서 a6700은 일련의 대형 화면 버튼이 있는
브이로그 친화적인 모드와 인식된 피사체 유형에 펀치인하여 따라다니는
'자동 프레이밍' 모드를 제공합니다.
이 모드는 광각 구성과 삼각대에 장착된 카메라와 함께 사용하도록 설계되었습니다.
"소니" a6700에는 크롭인 이미지 안정화를 사용하여 동일한 구성으로
프레임을 유지할 수 있는 '다이나믹 액티브 스테디 샷' 모드가 없습니다.
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The a6700 lets you upload Look Up Tables (LUTs) that map log capture values back to output-ready color and lightness values. These can be used in two ways: they can be directly applied to the footage (essentially making them an uploaded color mode), or used just used to preview the impact they would have if applied, so that the on-screen preview is comprehensible. If used for previewing, the LUTs can be embedded alongside the video file, so that they're available for post-production.
"소니" a6700을 사용하면 로그 캡처 값을 출력 준비된 색상 및 밝기 값으로 매핑하는 LUT(Look Up Table)를 업로드할 수 있습니다.
이 테이블은 두 가지 방법으로 사용할 수 있습니다
(기본적으로 업로드된 색상 모드로 만들기).
영상에 직접 적용하거나, 적용될 경우 미칠 영향을 미리 보기 위해
사용하여 화면 미리 보기를 이해할 수 있도록 할 수 있습니다.
미리 보기에 사용되는 경우 LUT를 동영상 파일과 함께 내장하여 후반 작업에
사용할 수 있습니다.
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The a6700 arrives into an enthusiast-level APS-C market that's going through something of a revival, taking its place alongside recent launches such as Canon's EOS R7 and Fujifilm's X-T5. We haven't included any Micro Four Thirds models here, not because we see them to be a distinct class but because the OM System OM-5 is significantly less expensive (and less capable in video terms), and the faster shooting OM-1 is appreciably more expensive.
"소니" a6700 은 캐논의 EOS R7 및 후지필름의 X-T5와 같은 최근 출시와 함께
그 자리를 대신하며 마니아 수준의 APS-C 시장에 출시되었습니다.
마이크로 포서즈 모델은 별개의 클래스로 보기 때문이 아니라
OM 시스템 OM-5가 훨씬 저렴하고(동영상으로 볼 때 성능이 낮기 때문에)
더 빠른 촬영 OM-1이 훨씬 더 비싸기 때문에 여기에 포함되지 않았습니다.
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The Sony sits in the middle of this class but looks competitive. The less expensive Fujifilm has a smaller viewfinder, but both it and the Canon promise significantly more effective stabilization. However, it's worth noting that the a6700 is not only alone in offering 4K/120 capabilities (albeit with a significant crop). The Sony also offers 60p footage from 6K capture, which neither rival can match (the Canon sub-samples and the Fujifilm has to crop). Even in the less challenging 24p mode, the Canon's rolling shutter rate is much worse, while the Fujifilm still has to crop in its 10-bit mode.
"소니" a6700는 이 클래스의 한가운데에 있지만 경쟁력이 있어 보입니다.
더 저렴한 후지필름은 뷰파인더가 작지만,
캐논과 캐논 모두 훨씬 더 효과적인 안정화를 약속합니다.
하지만 4K/120 기능을 제공하는 것은 a6700뿐만 아니라(상당한 크롭도 있지만)
주목할 필요가 있습니다.
소니는 또한 6K 캡처의 60p 영상을 제공하는데, 이는 어느 경쟁사와도 비교할 수 없습니다
(캐논 하위 샘플과 후지필름은 크롭해야 합니다).
덜 어려운 24p 모드에서도 캐논의 롤링 셔터 속도는 훨씬 더 나쁘지만,
후지필름은 여전히 10비트 모드에서 크롭해야 합니다.
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The a6700 looks a lot like previous a6x00 series cameras, but a little larger. Closer inspection reveals a series of changes, though. There's that front command dial, at last, and a dedicated dial for switching between Stills, Video and Slow & Quick video modes, set just below the exposure mode dial.
"소니" a6700 은 이전 a6x00 시리즈 카메라와 매우 비슷해 보이지만 약간 더 큽니다.
하지만 자세히 살펴보면 일련의 변경 사항이 확인됩니다.
마침내 전면 명령 다이얼과 노출 모드 다이얼 바로 아래에 스틸,
비디오 및 슬로우 앤 퀵 비디오 모드 간 전환을 위한 전용 다이얼이 설정되어 있습니다.
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In the redesign, the switch that used to change the function of the back-plate button has gone, and the button is now marked as AF-On, and the C3 button at the top left of the control cluster has also been deleted, meaning there's one button and one switch fewer than on the a6600.
The [Rec] and C1 buttons have also been swapped, meaning it's no longer nearly impossible to activate video recording and, somewhat paradoxically, possible to activate it inadvertently.
"소니" a6700 카메라는 재설계 과정에서 백 플레이트 버튼의 기능을 변경하던
스위치가 사라지고 이제 버튼이 AF-On으로 표시되고 컨트롤 클러스터 왼쪽 상단의
C3 버튼도 삭제되어 a6600보다 버튼이 하나, 스위치가 하나 적습니다.
[Rec] 버튼과 C1 버튼도 교체되어 더 이상 동영상 녹화를 활성화하는 것이
거의 불가능하지 않으며, 역설적이게도 부주의하게 활성화하는 것이 가능합니다.
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The body itself is constructed from magnesium alloy, with the usual claims of environmental sealing at all the joins. It has both mic and headphone ports, a micro HDMI socket and a USB Type C port. This port is compatible both with the USB power delivery and USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) data transfer standards.
"소니" a6700 카메라에 본체 자체는 마그네슘 합금으로 제작되었으며,
일반적으로 모든 접합부에서 환경 밀봉이 가능하다는 주장이 있습니다.
마이크 및 헤드폰 포트, 마이크로 HDMI 소켓 및 USB Type C 포트가 모두 있습니다.
이 포트는 USB 전원 공급 및 USB 3.2 2세대(10Gbps) 데이터 전송 표준과
모두 호환됩니다.
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The move to USB-C means the a6700 isn't compatible with any remote controls that used the USB Micro-B/Multi port on previous Sony cameras, and the lack of IR receiver on the hand grip excludes those. Instead Sony's Imaging Edge smartphone app can act as a remote.
"소니" a6700 카메라는 USB-C로 전환하면
a6700이 이전 소니 카메라의 USB Micro-B/Multi 포트를 사용하던
리모컨과 호환되지 않으며, 핸드 그립에 IR 리시버가 없기 때문에 리모컨이 제외됩니다.
대신 소니의 이미징 엣지 스마트폰 앱이 리모컨 역할을 할 수 있습니다.
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The camera is built around a single UHS-II SD card slot. Unlike several other recent Sony cameras, there's no CFexpress Type A socket set inside it. The fastest, V90 UHS-II SD cards are rapid enough to cope with the 600Mbps of the camera's highest data rate video, though.
"소니" a6700 카메라는 단일 UHS-II SD 카드 슬롯을 중심으로 제작되었습니다.
다른 최신 소니 카메라와 달리 내부에는 CF Express Type A 소켓이 없습니다.
하지만 가장 빠른 V90 UHS-II SD 카드는 카메라의 가장 높은 데이터 속도
동영상 중 600Mbps를 처리할 수 있을 만큼 빠릅니다.
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The a6700 has a 2.36M dot (1024 x 768px) OLED viewfinder that can run at up to 120fps. There's no apparent change in preview resolution if you use this mode, but battery life will be reduced. The viewfinder optics deliver 1.07x magnification, equivalent to 0.71x in full-frame terms.
"소니" a6700 에는 최대 120fps로 실행할 수 있는
2.36M 도트(1024 x 768px) OLED 뷰파인더가 탑재되어 있습니다.
이 모드를 사용해도 미리보기 해상도에는 뚜렷한 변화가 없지만 배터리 수명은 줄어듭니다.
뷰파인더 광학은 풀프레임 기준 0.71배에 해당하는 1.07배의 배율을 제공합니다.
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The camera also has a fully articulating rear touchscreen. It's a 1.04M dot (720 x 480px) panel. This can be used to set the AF point or specify a subject to track, with the option to use it as a swipeable touchpad when you've got your eye up to the viewfinder. There's then the option to limit the touchpad to certain regions of the screen, to prevent nose-activated-focus if you tend to put your left eye to the finder.
"소니" a6700 카메라에는 완전한 관절형 후면 터치스크린도 있습니다.
1.04M 도트(720 x 480px) 패널입니다.
이 패널은 AF 지점을 설정하거나 추적할 피사체를 지정하는 데 사용할 수 있으며,
뷰파인더에 시선을 집중할 때 스와이프 가능한 터치패드로 사용할 수 있는 옵션도 있습니다.
그런 다음 왼쪽 눈을 파인더에 맞추는 경향이 있는 경우 코 활성화 초점을 방지하기 위해
터치패드를 화면의 특정 영역으로 제한하는 옵션이 있습니다.
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The a6700 has the same NP-FZ100 battery as the a6600, giving the camera some of the best battery life in its class. The camera is rated as delivering 570 shots per charge if you use the rear LCD or 550 if you use the EVF.ㅍ
As always, these numbers, based on standard testing defined by CIPA, tend to assume a very battery-intensive way of shooting, so it's not at all uncommon to get nearer twice these numbers if you're less profligate. A rating of over 500 shots per charge means rarely having to worry about the battery: you should get multiple days of fairly extensive shooting out of it. As you'd expect, you can also power or charge the camera over USB, too.
"소니" a6700은 a6600과 동일한 NP-FZ100 배터리를 탑재하고 있어
동급 최고의 배터리 수명을 자랑합니다.
카메라는 후면 LCD를 사용하는 경우 1회 충전 시 570개, EVF를 사용하는 경우
550개의 샷을 제공하는 것으로 평가됩니다
항상 그렇듯이 CIPA에서 정의한 표준 테스트를 기반으로 하는 이 수치는
배터리 집약적인 촬영 방식을 가정하는 경향이 있으므로,
낭비가 적다면 이 수치의 두 배에 가까워지는 것이 전혀 드문 일이 아닙니다.
한 번 충전으로 500번 이상 촬영할 수 있다는 것은
배터리에 대해 걱정할 필요가 거의 없다는 것을 의미합니다.
예상대로 USB를 통해 카메라의 전원을 켜거나 충전할 수도 있습니다.
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The addition of the front command dial does wonders for the a6700's usability. For the first time in over a decade, we have an enthusiast-focused APS-C model from Sony that has the level of direct control we've come to expect
The menus are also vastly improved, both in terms of which functions are grouped together and in the greater visual indications about where settings can be found, before you've dug all the way down to find them. As before, with a little setup and customization, you'll rarely need to delve into the menus at all, but with the bonus that they're much less confused and opaque than before, when you do.
"소니" a6700 카메라에 전면 명령 다이얼을 추가하면 a6700의 사용성에 큰 도움이 됩니다.
10년 만에 처음으로 소니의 마니아 중심 APS-C 모델이 출시되어
기대했던 수준의 직접 제어 기능을 갖추고 있습니다
메뉴는 또한 어떤 기능이 함께 그룹화되어 있는지,
그리고 설정을 찾을 수 있는 위치에 대한 시각적 표시가 더 커서 메뉴를 찾을 수 있는지
모두 크게 개선되었습니다.
이전과 마찬가지로 약간의 설정과 사용자 지정을 통해
메뉴를 자세히 살펴볼 필요는 거의 없지만,
메뉴를 찾을 때 이전보다 훨씬 덜 혼란스럽고 불투명하다는 장점이 있습니다.
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It's definitely worth re-configuring the camera when you get it, though. We've long complained that Sony cameras come set to AF-A mode, locking you out of the tracking AF modes that have generally been one of their main selling points. The a6700 addresses this by setting 'AF Tracking + AF On' to its large AF-On button. Which at least means you have immediate access, but also means that there are three different AF modes accessible, by default (the central button of the four-way controlled initiates a single AF acquisition in the center of the frame).
하지만 "소니" a6700 카메라를 받으면 확실히 다시 구성할 가치가 있습니다.
소니 카메라가 AF-A 모드로 설정되어 일반적으로 주요 판매 포인트 중 하나였던
추적 AF 모드에서 벗어날 수 있다는 불만을 오랫동안 제기해 왔습니다.
a6700은 'AF 추적 + AF 켜기'를 큰 AF 켜기 버튼으로 설정하여 이 문제를 해결합니다.
즉, 즉시 액세스할 수 있지만 기본적으로 세 가지 AF 모드에 액세스할 수 있습니다
(4방향으로 제어되는 중앙 버튼이 프레임 중앙에 단일 AF 획득을 시작).
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Equally worth modifying, in my opinion, is the decision to make the camera's main two command dials operate aperture and shutter speed, but not have anything to set exposure comp or ISO. My first action will always be to set one dial to exposure comp and then have the other control Shutter Speed or Aperture value, depending on my shooting mode.
"소니" a6700 카메라에 수정할 가치가 있는 것은
카메라의 주요 두 명령 다이얼을 조리개와 셔터 속도로 작동시키되
노출 컴프나 ISO를 설정할 필요가 없다는 결정입니다.
첫 번째 작업은 항상 촬영 모드에 따라 한 다이얼을 노출 컴프로 설정한 다음
다른 컨트롤 셔터 속도 또는 조리개 값을 갖는 것입니다.
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Between the two command dials and the AF-On button, we generally have enough well-positioned controls for most of the shooting we ever do. And, while we find the C1, C2, C3 and [Rec] buttons a little difficult to reach from the shooting position, they give plenty of options for settings we change semi-frequently. A few tweaks to the Fn menu and the a6700 gives semi-fast access to almost everything we need to change (though you'll need access to three settings: 'File Format,' 'JPEG/HEIF Switch' and 'HLG Still' if you wanted to be able to jump between shooting Raw + JPEG and capturing HDR HLGs, which risks being off-putting).
"소니" a6700 카메라는 두 개의 명령 다이얼과 AF-On 버튼 사이에는
일반적으로 대부분의 촬영에 필요한 충분한 컨트롤이 있습니다.
또한 C1, C2, C3 및 [Rec] 버튼은 촬영 위치에서 도달하기가 조금 어렵지만,
반 자주 변경하는 설정에 대한 옵션이 많이 제공됩니다.
Fn 메뉴와 a6700을 몇 번만 조정하면 변경해야 하는 거의 모든 설정에 반고속으로
액세스할 수 있습니다(단, 세 가지 설정에 액세스해야 합니다
'파일 형식', 'JPEG/HEIF 스위치', 'HLG Still' 등 세 가지 설정에 액세스해야 하므로
촬영 Raw + JPEG와 HDR HLG 캡처 사이에서 점프할 수 있다면
기대에 미치지 못할 위험이 있습니다).
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Overall, though, the a6700 can be set up to be the most likeable camera in its series, having gained a lot of the ergonomic improvements made iteratively across the wider a7 series. Even with the camera's very good AF tracking, which makes selecting an AF target and then recomposing very reliable, we still find ourselves cursing the lack of AF joystick, occasionally.
하지만 전반적으로 "소니" a6700 은 더 넓은 a7 시리즈에서 반복적으로 개선된
인체공학적 개선 사항을 많이 얻었기 때문에 시리즈에서 가장 호감도가 높은 카메라로
설정할 수 있습니다.
AF 타겟을 선택한 다음 매우 안정적으로 재구성할 수 있는 카메라의 AF 추적 기능이
매우 우수하지만, 때때로 AF 조이스틱의 부족을 저주하기도 합니다.
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