니콘 카메라 , 니콘Zf , Nikon Zf review
Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
Key specifications
- 24MP full-frame BSI CMOS sensor
- In-body image stabilization rated up to 8EV
- Dedicated Monochrome mode
- Up to 14fps continuous shooting (JPEG), 11 fps Raw
- 'C30' JPEG-only 30fps mode with pre-burst function
- AF system with tracking and recognition of 9 subject types
- 4K/30 video from 6K capture, 4K/60 with crop, 10-bit N-Log recording
- 32-shot high-res mode to give 96MP images
- SD and MicroSD card slots
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
Nikon's Zf is a full-frame mirrorless camera with classic styling, built around a 24MP BSI CMOS sensor. It's designed to mimic the look of the company's FM2 SLR from the early 1980s, meaning it effectively becomes a full-frame counterpart to the company's Z fc APS-C camera.
The Zf sells at a recommended price of $2000, the same as the launch price of the Nikon Z6 II, which gives a reasonable idea of the camera's ambitions.
Nikon isn't making any claims about the Zf's 24MP BSI CMOS sensor being new and, other than wider AF coverage, most of its performance appears to be consistent with the elderly but well-respected sensor in the Z6 II.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 클래식한 스타일링을 갖춘 풀프레임 미러리스 카메라로,
록 설계되어 사실상 Z FC APS-C 카메라의 풀프레임 대응 제품이 되었습니다.
"니콘" 의 Zf 카메라 에 대부분의 성능은 Z6 II의 노인용 센서와 일치하는 것으로 보입니다.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 니콘 Z6 II의 출시 가격과 동일한 권장 가격인 $2000에
판매되어 카메라의 야망을 합리적으로 짐작할 수 있습니다.
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame
The adoption of the latest 'Expeed 7' processor brings significant changes, though. For a start, it brings subject recognition to the camera's AF system as well as a Z9-like implementation of the company's '3D Tracking' along with the 9-type subject recognition system. In addition, there's context-sensitive noise reduction that more aggressively smooths areas that appear not to have detail. It's this noise reduction in the JPEGs and HEIF files that convinced Nikon to let the camera's ISO range expand up to 204,800 (the unexpanded limit also rises to 64,000).
하지만"니콘" 의 Zf 카메라 는 최신 'Exped 7' 프로세서의 채택은
상당한 변화를 가져왔습니다.
"니콘" 의 Zf 카메라 의 AF 시스템에 피사체 인식 기능을 추가하고
9형 피사체 인식 시스템과 함께 회사의 '3D 추적'을 Z9와 유사하게 구현합니다.
또한 세부 사항이 없는 것으로 보이는 부분을 더욱 공격적으로 부드럽게 하는 상황에
민감한 노이즈 감소 기능도 있습니다.
이러한 JPEG 및 HEIF 파일의 노이즈 감소로 인해
Nikon은 카메라의 ISO 범위가 최대 204,800으로 확장되도록 설득했습니다
(확장되지 않은 제한도 64,000으로 증가).
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
The move to the latest processor also allows the Zf to capture Raw files compressed with the more efficient High Efficiency compression system we first saw on the Z9.
The Zf can shoot at up to 11fps in Raw (in Continuous High Extended mode, that we suspect won't include live view refreshes between shots), and up to 15 or 14fps depending on the use of electronic or mechanical shutter for JPEG mode. There's also a JPEG-only 'C30' mode that uses a video stream to shoot 30fps images, with a pre-burst option like that on the Z8 and Z9.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 최신 프로세서로의 전환을 통해 Zf는 Z9에서
처음 본 보다 효율적인 고효율 압축 시스템으로 압축된 원시 파일을 캡처할 수 있습니다.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 Raw(연속 하이 확장 모드에서는
샷 간 라이브 뷰 새로 고침이 포함되지 않을 것으로 예상됨)에서
최대 11fps로 촬영할 수 있으며,
JPEG 모드의 경우 전자 또는 기계식 셔터 사용에 따라 최대 15fps 또는 14fps로
촬영할 수 있습니다.
또한 비디오 스트림을 사용하여 30fps 이미지를 촬영하는 JPEG 전용 'C30' 모드가 있으며, Z8 및 Z9에서는 이와 같은 사전 버스트 옵션이 있습니다.
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Commanding its own position on the control that selects between stills and video shooting, the camera's black and white mode gives a choice of mono profiles, including a low-contrast 'Flat mono' and 'Deep tone mono' that accentuates red details in the scene. These profiles can be applied to both still images and video footage, and emphasize Nikon's focus on the creative process.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 스틸과 비디오 촬영 중 하나를 선택하는 컨트롤에서
자체적인 위치를 차지하는 카메라의 흑백 모드는 장면에서 빨간색 디테일을 강조하는
저대비 '플랫 모노'와 '딥 톤 모노'를 포함한 모노 프로필을 선택할 수 있습니다.
이러한 프로필은 스틸 이미지와 비디오 영상 모두에 적용할 수 있으며,
크리에이티브 프로세스에 대한 니콘의 집중력을 강조합니다.
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Unlike the Df, which promised photographic purity by omitting any video features, the Zf is a pretty capable video machine. It can shoot up to 4K/60 from an APS-C (DX in Nikon speak) crop of the sensor or can capture 4K up to 30p from the full 6K pixel width of its sensor.
The camera we used was pre-production but the 22ms rolling shutter we measured for 30p capture is consistent with the existing sensor in the Z6 models. We doubt it's a coincidence that Panasonic's S5 II models also have to crop into an APS-C region to deliver 60p capture while showing similar readout speeds.
"니콘" 의 Zf 카메라 에 비디오 기능을 생략하여 사진의 순수성을 약속했던
Df와 달리 Zf는 꽤 유능한 비디오 머신입니다.
센서의 APS-C(니콘어로 DX) 크롭에서 최대 4K/60까지 촬영하거나 센서의 전체
6K 픽셀 폭에서 최대 30p까지 4K를 캡처할 수 있습니다.
저희가 사용한 카메라는 사전 프로덕션이었지만 30p 캡처를 위해 측정한
22ms 롤링 셔터는 Z6 모델의 기존 센서와 일치합니다.
파나소닉의 S5 II 모델도 비슷한 읽기 속도를 보이면서 60p 캡처를 제공하기 위해
APS-C 영역에 입력해야 하는 것은 우연이 아닐 것입니다.
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Nikon joins the ranks of camera makers using its image stabilization system to offer a multi-shot pixel shift mode, moving the sensor by precise degrees to ensure the capture of each color at every pixel location or in fractions of a pixel to boost the resolution of the output image. Nikon's system offers four modes, all of which require that Raw files be combined in desktop software: a four-shot mode that captures full color at each pixel, an 8-shot mode that does this twice, to further improve tonal quality and noise, a 16-shot mode that also boosts image resolution 96MP, and then a 32-image version that repeats the process, again boosting noise/tonal performance.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 은 이미지 안정화 시스템을 사용하여
멀티샷 픽셀 시프트 모드를 제공하는 카메라 제조업체 대열에 합류하여 센서를
정밀하게 움직여 모든 픽셀 위치 또는 픽셀의 일부에서 각 색상을 캡처하여
출력 이미지의 해상도를 높입니다.
니콘의 시스템은 네 가지 모드를 제공하며,
이 모드는 각 픽셀에서 풀 컬러를 캡처하는 4샷 모드,
톤 품질과 노이즈를 더욱 개선하기 위해 두 번 반복하는 8샷 모드,
이미지 해상도를 96MP 향상시키는 16샷 모드,
그리고 이 과정을 반복하는 32이미지 버전으로 노이즈/톤 성능을 다시 향상시킵니다.
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As companies try to maximize the performance of their IS systems, it's becoming more and more difficult to offer further improvements. Nikon says the Zf's performance has been improved by linking the IS system to the chosen autofocus point.
The logic is that pitch and yaw movements (tilting up/down and rotation to the left and right) cause greater shifts in the image away from the center, particularly when using wide-angle lenses. The Zf's IBIS system can use the chosen AF point as the central point of its corrections, rather than the center of the image, helping to provide more effective stabilization when using off-center AF points with wide lenses. This approach should help maintain sharpness at the point you're focused on, helping the camera to its 8EV stabilization rating, when tested to the CIPA standard.
기업들이 IS 시스템의 성능을 극대화하기 위해 노력함에 따라
더 이상의 개선 사항을 제공하기가 점점 더 어려워지고 있습니다.
Nikon은 IS 시스템을 선택한 자동 초점 지점에 연결함으로써
Zf의 성능이 향상되었다고 말합니다.
피치 및 요 움직임(좌우로 기울어짐 및 회전)은
특히 광각 렌즈를 사용할 때 중앙에서 멀리 떨어진 이미지에서
더 큰 변화를 유발한다는 논리입니다.
Zf의 IBIS 시스템은 선택한 AF 지점을 이미지의 중앙이 아닌 보정의 중앙 지점으로
사용할 수 있으므로 광각 렌즈와 함께 중앙에서 벗어난 AF 지점을 사용할 때
더 효과적인 안정화를 제공하는 데 도움이 됩니다.
이 접근 방식은 집중하는 지점의 선명도를 유지하여
CIPA 표준에 따라 테스트할 때 카메라가 8EV 안정화 등급을 받을 수 있도록 도와줍니다.
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The Zf arrives in the hotly contested ∼$2000 corner of the market, where there are plenty of very capable full-frame options available. What's interesting to note is that, while its styling brings something you won't get from its immediate rivals, Nikon hasn't used this as an excuse to offer a lesser specification.
Other than the space-saving decisions around card type and their location in the camera, the Zf appears perfectly competitive.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 매우 유능한 풀프레임 옵션이 많이 있는
2000달러짜리 시장에서 뜨거운 경쟁을 벌이고 있는 코너에 출시됩니다.
흥미로운 점은 이 스타일링이 가까운 경쟁사에서는 얻을 수 없는 기능을 제공하지만,
니콘은 이를 핑계로 사양을 낮추지 않았다는 점입니다.
카드 유형과 카메라 내 위치에 대한 공간 절약 결정 외에는
Zf가 완벽하게 경쟁력 있는 것으로 보입니다.
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The most obvious thing to say about the Zf's body is that it very closely resembles the Nikon FM2 film camera from the 1980s. Placed side-by-side it's apparent the new camera is larger but the proportions have been kept, so it still looks the part.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 바디에 대해 가장 확실한 점은
1980년대의 니콘 FM2 필름 카메라와 매우 닮았다는 것입니다.
나란히 배치하면 새 카메라가 더 커진 것은 분명하지만 비율은 그대로 유지되었기 때문에
여전히 그 부분을 볼 수 있습니다.
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The Zf has primarily magnesium alloy construction (with some plastic panels to act as a radio window to let the Wi-Fi work), which Nikon says is 'dust and drip resistant.' Its adherence to the traditional look means that there's no protruding hand grip yet, like the FM2 and cameras of its vintage, it can be used quite comfortably. The few millimeters of added depth don't make it hard to grasp and the dials feel well-positioned such that they can be operated without feeling like you're going to drop the camera.
There was some criticism of the smaller Z fc, that its light weight made it feel flimsy, an impression compounded by rather plasticky dials. The added heft of the Zf avoids this problem: it feels more substantial and the feel of the controls is consistent with that.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 주로 마그네슘 합금 구조
(일부 플라스틱 패널이 Wi-Fi 작동을 위한 라디오 창 역할을 함)로, '
먼지와 물방울에 강하다'고 니콘은 말합니다.
전통적인 외관에 잘 밀착되어 있어 FM2 및 빈티지 카메라처럼 아직 손이 튀어나오지 않아
매우 편안하게 사용할 수 있습니다.
몇 밀리미터의 깊이가 추가되어 손에 잡히는 데 어려움이 없으며 다이얼이 잘 배치되어 있어
카메라를 떨어뜨릴 것 같지 않고 조작할 수 있습니다.
더 작은 Z FC에 대한 비판이 있었고,
가벼운 무게 때문에 다소 플라스틱 같은 다이얼로 인해 인상이 복잡해졌습니다.
Zf의 추가된 무게는 이 문제를 피합니다.
더 상당한 느낌과 컨트롤의 느낌이 일치한다는 점입니다.
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Perhaps the most baffling decision on the Zf: two card slots hidden in the battery compartment, one of which is a UHS-I Micro SD slot.
Nikon has given the Zf two card slots, but to keep its size under control, has opted to make the second card slot a MicroSD type. These are pretty small and can be fiddly to insert and remove from the camera, so it might make sense to leave a fast microSD card in the camera at all times as overflow, rather than planning on removing it too often. That said, while the SD slot is UHS II compatible, the Micro SD is only UHS I.
The slots are positioned next to one another in the battery compartment, adding an extra layer of inconvenience, especially for tripod users, though the speed of the USB-C port means it's easy enough to get data off the camera or power into it, without accessing the underside door at all.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 두 개의 카드 슬롯을 제공했지만
크기를 통제하기 위해 두 번째 카드 슬롯을 MicroSD 유형으로 만들기로 결정했습니다.
이 카드는 꽤 작고 카메라에 삽입하고 제거할 수 있으므로 너무 자주 제거할 계획이 아니라
항상 카메라에 빠른 microSD 카드를 오버플로로 두는 것이 합리적일 수 있습니다.
하지만 SD 슬롯은 UHS II와 호환되지만 Micro SD는 UHS I뿐입니다.
슬롯은 배터리 칸에서 서로 옆에 배치되어 있어 특히 삼각대 사용자에게 불편함을 더하지만,
USB-C 포트의 속도가 빨라 하부 도어에 전혀 접근하지 않고도
카메라에서 데이터를 꺼내거나 전원을 넣을 수 있을 정도로 쉽습니다.
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The Zf has a 3.68M dot EVF, which is not especially high by today's standards. Without the super-fast dedicated readout path that the Z8's sensor offers, it can't match the near-zero-lag experience that that camera does. Overall, it's a pretty middling viewfinder experience, but one definitely improved by the pretty good 0.8x magnification.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 초고속 전용 판독 경로가 없다면
카메라가 제공하는 거의 제로에 가까운 지연 경험과 비교할 수 없습니다.
전반적으로 뷰파인더는 꽤 중간 정도의 경험이지만 0.8배의 뛰어난 배율로
확실히 향상되었습니다.
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The Zf's rear touchscreen is fully articulated: a choice that made more sense on the more video and social media-focused Z fc. It's a 2.1M dot LCD that we found to work well even in bright light, but I suspect we won't be alone in having preferred the two-way tilt arrangement of the Z8's screen, which could potentially have made the camera a fraction slimmer.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 후면 터치스크린은 완전히 선명하게 표현되어 있으며,
이는 비디오 및 소셜 미디어에 중점을 둔 Z fc를 더욱 이해할 수 있는 선택입니다.
밝은 조명에서도 잘 작동하는 210만 도트 LCD이지만,
카메라를 더 얇게 만들 수 있었던 Z8 화면의 양방향 틸트 배열을 선호한 것은
우리뿐만이 아닐 것입니다.
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The Zf uses the same EN-EL15c battery as the majority of Nikon's mid-range cameras, which powers it to a respectable rating of 380 shots per charge (LCD) and 360 shots per charge (EVF). These numbers rise to 430 and 410 shots per charge if you turn energy saving mode on. It's rechargeable over the camera's USB C port, of which, unlike the Z8, there's just one.
Unlike the Z6 II, there's no option to mount a battery grip to the Zf.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 니콘의 대부분의 중급형 카메라와 동일한
EN-EL15c 배터리를 사용하여 1회 충전 시 380발(LCD),
1회 충전 시 360발(EVF)의 상당한 성능을 발휘합니다.
에너지 절약 모드를 켜면 이 수치는 1회 충전 시 430발과 410발로 증가합니다.
카메라의 USB C 포트를 통해 충전할 수 있으며, Z8과 달리 단 하나뿐입니다.
Z6 II와 달리 배터리 그립을 Zf에 장착하는 옵션은 없습니다.
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When Nikon introduced the smaller-sensor Z fc model, it made very clear that it was a camera designed for social media content creators, hoping to attract some of the younger photographers who've perhaps learned the craft on second-hand 70s and 80s film SLRs. But Nikon can't have missed the number of established photo enthusiasts who said they wanted a full-frame version.
니콘이 더 작은 센서의 Z FC 모델을 출시했을 때,
70~80년대 중고 영화 SLR에서 이 기술을 배운 젊은 사진작가들을 끌어들이기 위해
소셜 미디어 콘텐츠 제작자를 위해 설계된 카메라라는 점을 분명히 했습니다.
하지만 니콘은 풀프레임 버전을 원한다고 답한 기존
사진 애호가들의 수를 놓쳤을 리가 없습니다.
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That said, Nikon is also likely to remember that the initial buzz generated by the teaser videos for its last retro full-framer (the rather half-baked Df) didn't turn into the sales success it was hoping for.
However, where the Df was a rather misproportioned lump that commanded a significant premium over the D610 on which it was heavily based, the Zf is an altogether more handsome affair (and if you're aiming to attract a style-conscious audience, that matters), and one that out-specs the Z6 II while selling for the same price.
하지만 니콘은 마지막 레트로 풀프레임 티저 영상
(다소 반쯤 구운 Df)에서 발생한 초기 화제성이 기대했던 판매 성공으로 이어지지 않았다는
사실도 기억할 것입니다.
그러나
Df가 다소 불균형적인 덩어리로, 기반이 많은 D610보다 상당한 프리미엄을 요구했다면,
"니콘" 의 Zf 카메라 는 완전히 더 잘생긴 제품이며
(스타일에 민감한 시청자를 유치하는 것을 목표로 한다면 중요합니다),
같은 가격에 판매하면서 Z6 II를 능가하는 성능을 발휘합니다.
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In fact, in the absence of a Z6 III, the Zf becomes the company's best-specced camera around the high-contested $2K price point. It still seems to use the same image sensor as the previous Z6s but features the newer Expeed 7 processor from the Z9 and Z8, which brings updates such as the mirrorless camera implementation of the company's '3D Tracking' system.
실제로 Z6 III가 없는 경우,
Zf는 경쟁이 치열한 2,000달러대의 최고 사양 카메라가 됩니다.
여전히 이전 Z6와 동일한 이미지 센서를 사용하는 것으로 보이지만
Z9 및 Z8의 최신 Expeeed 7 프로세서가 탑재되어 있어
회사의 '3D 추적' 시스템의 미러리스 카메라 구현과 같은 업데이트가 제공됩니다.
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These days we can simply call it 'tracking,' as the majority of brands have now adopted a comparable approach of simply following whatever is under your chosen AF point (or near to it, in the case of most subject recognition systems). It's such an obvious approach that, for once, the term 'intuitive' might almost be appropriate, but the idea of integrating tracking into the main AF interface really started with Nikon, so it's great to see the Zf catch up to the 'best practice' approach that Nikon itself pioneered.
요즘 대부분의 브랜드가 선택한 AF 포인트 아래(대부분의 피사체 인식 시스템의 경우 그 근처)에 있는 것을 따라가기만 하는 유사한 접근 방식을 채택하고 있기 때문에
단순히 '추적'이라고 부를 수 있습니다.
너무 뻔한 접근 방식이라 '직관적'이라는 용어는 거의 적절할 수 있지만,
추적을 메인 AF 인터페이스에 통합한다는 아이디어는
실제로 Nikon에서 시작되었기 때문에 Zf가 Nikon이 직접 개척한
'베스트 프랙티스' 접근 방식을 따라잡는 것은 좋은 일입니다.
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In a more reactive manner, Nikon has also become one of the last brands to add a multi-shot high-res mode to its camera. Multi-shot modes that try to cancel out the effect of the Bayer filter or oversample the scene to produce more detailed images have become increasingly common as engineers look for ways to exploit the presence of in-body stabilization mechanisms.
보다 반응성이 높은 방식으로 Nikon은
카메라에 멀티샷 고해상도 모드를 추가한 마지막 브랜드 중 하나가 되었습니다.
엔지니어들이 체내 안정화 메커니즘의 존재를 활용할 수 있는 방법을 찾으면서
바이엘 필터의 효과를 상쇄하거나 장면을 오버샘플링하여 더 자세한 이미지를 생성하는
멀티샷 모드가 점점 더 보편화되고 있습니다.
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In many instances, they're not terribly useful: often requiring tripods and near-static subjects, with a combination of images often requiring proprietary desktop software. There are clearly lots of patents protecting different implementations, as almost every brand appears to take its own approach (in terms of the number of shots and degree of in-camera processing).
대부분의 경우 삼각대와 거의 정적인 피사체가 필요하고,
이미지 조합에는 독점 데스크톱 소프트웨어가 필요한 경우가 많기 때문에
그다지 유용하지 않은 경우가 많습니다.
거의 모든 브랜드가 자체적인 접근 방식(촬영 횟수와 카메라 내 처리 정도 측면에서)을
취하는 것처럼 보이기 때문에 다양한 구현을 보호하는 특허가 분명히 많이 있습니다.
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The Zf offers a range of modes, including one that takes a staggering 32 images, collected in around four seconds, to deliver a 96MP final image. That's a long time during which your subject might move, which undermines its usefulness, but there are at least other options if your subject doesn't include much motion. So, perhaps primarily in the interest of people who like to wage brand wars over the obscure ends of the spec sheets, Nikon now offers the feature.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 약 4초 만에 수집한 무려 32개의 이미지를 촬영하여
9,600만 화소의 최종 이미지를 제공하는 모드를 포함한 다양한 모드를 제공합니다.
피사체가 움직이는 데 걸리는 시간이 길기 때문에 유용성이 떨어지지만,
피사체에 움직임이 많지 않은 경우 최소한 다른 옵션도 있습니다.
이제 Nikon은 사양서의 모호한 끝을 놓고 브랜드 전쟁을 벌이는 것을
좋아하는 사람들을 위해 이 기능을 제공합니다.
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In use the Zf was enjoyable during the period I got to use it. The distinctive styling was something of a curse, given Nikon's concerns about it being seen out in the wild, but from today onwards, it's more likely to be an asset. The camera I used was the all-black version, but six other leatherette color schemes will also be available. There's no news of a silver/black version. It's not clear whether this is because of the challenge of delivering matched silvers across different materials to maintain the camera's premium character or because Nikon plans a special edition at some point in the future.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 사용하게 된 기간 동안 사용할 때는 즐거웠습니다.
야생에서 볼 수 있다는 니콘의 우려를 고려할 때 독특한 스타일링은 저주의 대상이었지만,
오늘부터는 자산이 될 가능성이 높아졌습니다.
제가 사용한 카메라는 올블랙 버전이었지만 다른 6가지 가죽 색상도 사용할 수 있습니다.
실버/블랙 버전에 대한 소식은 없습니다.
카메라의 프리미엄 캐릭터를 유지하기 위해 다양한 소재에 걸쳐
일치하는 실버를 제공해야 하는 어려움 때문인지,
아니면 니콘이 언젠가 스페셜 에디션을 계획하고 있기 때문인지는 확실하지 않습니다.
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The pre-production camera I was using started to show temperature warnings after around two hours of stills shooting, but it should be noted that I was shooting in 32°C (90°F) conditions, often in direct sunshine. It didn't get warm enough to start a countdown to auto shutoff, though.
제가 사용하던 사전 프로덕션 카메라는
약 2시간 동안 스틸 촬영을 마친 후 온도 경고가 표시되기 시작했지만,
직사광선이 내리쬐는 32°C(90°F) 조건에서 촬영했다는 점에 유의해야 합니다.
하지만 자동 종료 카운트다운을 시작할 만큼 따뜻하지는 않았습니다
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AF tracking isn't as sticky as with the Z8 and Z9. This isn't a huge surprise but, for instance, when I tried to pick out a particular part of a flower, the Zf's tracking target would sometimes wander off the specific detail I'd been wanting it to track. Performance with a recognized subject appeared excellent, though, with seemingly unerring tracking of eyes, for instance.
"니콘" 의 Zf 카메라 에 AF 트래킹은 Z8과 Z9만큼 끈적이지 않습니다.
이는 그리 놀라운 일은 아니지만, 예를 들어 꽃의 특정 부분을 골라내려고 할 때
Zf의 트래킹 대상이 제가 추적하기를 원했던 특정 세부 사항을 벗어나곤 했습니다.
하지만 예를 들어, 인식된 피사체에 대한 성능은 탁월해 보였고,
눈을 추적하는 것처럼 보였습니다.
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Ultimately, though, the Zf moves things forward from the Z6 II and finally seems to deliver the camera that so many people hoped the Df would be. Now if only the barriers to Sigma introducing its compact, aperture ring-sporting i-series primes for Z-mount could be overcome, then things would get very interesting indeed.
하지만 궁극적으로 "니콘" 의 Zf 카메라 는 Z6 II에서 더 나아가 마침내
많은 사람들이 기대했던 카메라를 제공하는 것처럼 보입니다.
이제 시그마가 Z 마운트용 소형 조리개 링 스포츠 i 시리즈 프라임을 출시하는 데 있어
장벽만 극복할 수 있다면 상황은 정말 흥미로워질 것입니다.
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It's been interesting to encounter such a squared off camera after decades of increasingly large stick-out grips. The Zf's weight and squareness meant I found it would cut into my little finger if I didn't make a conscious effort to maintain most of the weight using my left hand, supporting the lens. This was particularly acute when the Zf was combined with a heavier lens, such as the 24-70mm F2.8.
수십 년 동안 점점 더 큰 크기의 스틱 아웃 그립을 사용한 끝에
이렇게 사각형 모양의 카메라를 발견한 것은 흥미로웠습니다.
Zf의 무게와 사각형 때문에 왼손으로 대부분의 무게를 유지하고 렌즈를 지지하는
의식적인 노력을 기울이지 않으면 손가락이 잘릴 수 있었습니다.
특히 Zf와 24~70mm F2.8과 같은 더 무거운 렌즈를 결합했을 때 더욱 심각했습니다.
니콘 카메라 , 니콘Zf , Nikon Zf review
Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
We also found the Zf offers a little less customization than we'd expect of a camera at this level. The Zf appears to have five customizable buttons, as the Z6 II does, but one of these is the Playback button, effectively leaving you with four if you actually want to be able to review your images. Similarly, the Zf includes the usual options to change exposure comp without pressing a button, and letting you choose whether the front or rear command dial changes the setting, but these only have any function if the dedicated exposure comp dial is deactivated by turning it to its 'C' position, so for much of the time one of the camera's command dials has no function. No one has considered letting you assign ISO to a command dial, for instance, so quick access to ISO requires a button press and takes up one of your precious custom buttons, and again this button stops working if you select a specific ISO value from the dial. Oddly, this means you also lose the ability to disengage or engage Auto ISO, if you turn the ISO dial. The overall effect is quirky, to say the least.
또한 "니콘" 의 Zf 카메라 는 이 수준의 카메라보다 약간 덜 사용자 지정할 수 있는
기능을 제공한다는 사실도 발견했습니다.
"니콘" 의 Zf 카메라 는 Z6 II와 마찬가지로 5개의 사용자 지정 버튼이 있는 것으로 보이지만, 그 중 하나는 재생 버튼으로, 실제로 이미지를 검토하고 싶다면 4개를 사용할 수 있습니다.
마찬가지로 Zf에는 버튼을 누르지 않고 노출 계산을 변경할 수 있는
일반적인 옵션이 포함되어 있으며, 전면 또는 후면 명령 다이얼이 설정을 변경할지 여부를
선택할 수 있지만 전용 노출 계산 다이얼을 'C' 위치로 돌려 비활성화한 경우에만
기능이 있으므로 카메라의 명령 다이얼 중 하나가 기능하지 않는 경우가 대부분입니다.
예를 들어,
아무도 ISO를 명령 다이얼에 할당하는 것을 고려하지 않았기 때문에
ISO에 빠르게 액세스하려면 버튼을 눌러 소중한 사용자 지정 버튼 중 하나를 차지해야 하며,
다이얼에서 특정 ISO 값을 선택하면 이 버튼이 다시 작동을 멈춥니다.
이상하게도 ISO 다이얼을 돌리면 자동 ISO를 해제하거나 참여할 수 있는 기능도 잃게 됩니다. 전반적인 효과는 다소 기발합니다.
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
Unlike previous Nikons, there's no way to quickly access the 'minimum shutter speed' value if you use Auto ISO. Some previous models let you assign this option to the camera's My Menu list, meaning you could gain quick access by setting a custom button to 'Access top item in My Menu,' but the Zf doesn't allow this. Overall it feels like no one has really thought through the full impact or opportunity of adding the dedicated shutter speed and exposure comp dials to the camera.
이전 "니콘" 의 Zf 카메라 와 달리 Auto ISO를 사용하는 경우
'최소 셔터 속도' 값에 빠르게 액세스할 수 있는 방법은 없습니다.
일부 이전 모델에서는 이 옵션을 카메라의 내 메뉴 목록에 할당할 수 있으므로
사용자 지정 버튼을 '내 메뉴의 상단 항목 액세스'로 설정하여 빠르게 액세스할 수 있지만
Zf에서는 이를 허용하지 않습니다.
전반적으로 카메라에 전용 셔터 속도 및 노출 콤팩트 다이얼을 추가할 때의 전체 영향이나
기회를 생각해 본 사람은 아무도 없는 것 같습니다.
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
Combine all this with the lack of AF joystick – the four-way controller defaults to AF point positioning but isn't as quick or as well-positioned – and the Zf is not as fast or fluid a camera to use as the Z6s were, nor the likes of Panasonic's S5 II, its most closely-priced competitor.
이 모든 것을 AF 조이스틱의 부재(4방향 컨트롤러는
기본적으로 AF 포인트 포지셔닝으로 설정되지만 빠르지 않거나 잘 배치되지 않음)와
결합하면 Zf는 Z6나 가장 근접한 가격대의 경쟁사인
파나소닉의 S5 II처럼 카메라를 사용하기에 빠르지도 않고 유동적이지도 않습니다.
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
It gets a lot right, though: its on-screen interface is relatively clean, in an era succumbing to increased clutter, and the menus are pretty well laid out, albeit very, very long. It's hard to escape the suspicion that the same components in the form of a Z6 III would be a much more effective photographic tool.
하지만 "니콘" 의 Zf 카메라 에 화면 인터페이스가 비교적 깔끔하고
어수선함이 증가하는 시대에 비해 메뉴가 매우 길지만 꽤 잘 배치되어 있습니다.
Z6 III 형태의 동일한 구성 요소가 훨씬 더 효과적인 사진 도구가 될 것이라는
의심을 피하기는 어렵습니다.
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Nikon ZF Mirrorless Full-Frame Camera
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